مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی
ر 42 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
خودتنظیمی در یادگیری از مقوله هایی است که به نقش فرد در فرایند یادگیری توجه دارد. این سازه ابتدا در سال 1967 توسط بندورا مطرح شد(کدیور،1380)و اصطلاح یادگیری خودتنظیمی از 1980 رایج شد. این اصطلاح بر خودمختاری و مسئولیت پذیری دانشجویان برای پیشبرد یادگیری خودشان تأکید می کند (پاریس[1]، 2003) (به نقل از نیکدل، 1385). خود تنظیمی فرایندی است که در آن دانــــش آموز هدف هایی را برای یادگیری خود بر می گزیند،سپس می کوشد تا شناخت ، انگیزش و رفتار خود را کنترل و تنظیم نمایدو بر آن نظارت کند. خودتنظیمی شامل یک رهبری شناختی است که مستلزم عواملی است از قبیل: انطباق ها و تصمیم گیری های مداوم، آگاهی برای کسب برداشتی معتبر و هوشمند از موقعیت و آمادگی برای بازتاب آنچه در فعالیتهای تحصیـــــلی و به طــور کلی در زندگی، باید انجــــام شود، آنچه انجام می شود، و آنچه انجام شده است. اکتساب این مهارت لزوماً با رشد طبیعی مرتبط نیست و همانند دیگر تواناییها یا ظرفیتها، باید بطور آشکار آموخته شود (زیمرمن و شانک[2] 1994 به نقل از لیزراگا[3]، 2003)( نیکدل ،1385)
به باور زیمرمن (1999) یادگیرندگان مستقـــل نیاز به توجه کمتـری از طرف معلمـــان دارند. آنها می دانند چگونه راهبردهای یادگیری را به کار گیرند، آنها از توانایی هایشان در حیطه های خاص ، ادراکاتی دارند و خود را متعهد و ملتزم به رسیدن به اهداف تحصیلی شان می دانند. این دانشجویان اراده دارند و به همین دلیل می توان آنها را یادگیرندگان خود تنظیم نامید (کارشکی ومحسنی، 1391).
خودتنظیمی فرآیند ارزشمندی است زیرا بر این که چگونه «خود» عامل ایجاد اهداف یادگیری و نیز انتخاب راهبردها می شود و نیز این که چگونه برداشت هر فرد از خود وتکلیف بر کیفیت یادگیری متعاقب آن تاثیر می گذارد، تاکید می کند(پاریس ، 2003)
خودتنظیمی سه ویژگی اساسی دارد: 1- آگاهی از تفکر 2- کاربرد راهبردها 3- انگیزش مداوم. آگاهی از تفکر سنجش از خودتنظیمی است که شامل اندیشیدن و تحلیل موثر یک فرد از عادتهای تفکر خود است. کاربرد راهبردها شامل خزانه رو به رشد راهبردهای فرد برای یادگیری، مطالعه، کنترل هیجانات، پیگیری اهداف و کاربرد این راهبردها است.
انگیزش مداوم سومین ویژگی یادگیری خود تنظیمی است زیرا یادگیری نیازمند انتخاب و تلاش مداوم است. (پاریس، 2003)
یادگیرنده های خودتنظیم راهکارهای شناختی مناسب را به کار می گیرند و از نظر تحصیلی انگیزه لازم را دارند. دانشجویانی که در یادگیری خود تنظیمی فعالند از راهکارهای شناختی یادگیری از قبیل تکرار منظم، بسط و سازماندهی یادگیری، مدیریت بر زمان و برنامه ریزی زمانی، هدف گذاری کنترل خود و خود ارزیابی نسبت به دیگران برتری دارند. (اشنایدر و دیگران[4]، 1989، به نقل از غلامی 1383).
2-2-1- مولفه های خودتنظیمی
یکی از مسائل مهم در بررسی یادگیری خودتنظیمی، اختلاف نظر در نوع مولفه های تشکیل دهنده آن است. بعضی ازنظریه ها ، به تفکیک و طبقه بندی راهبردهای خاص یادگیری به عنوان مولفه های تاکید می کنند(مانند پینترچ ،1999) ، برای بعضی نیز ، مولفه های انگیزشی و خودتعیین گرانه خودتنظیمی مهم است مانند طرفداران نظریه خودتعیین گری و برای برخی دیگر از نظریه های جدیدتر ، یکپارچه کردن مولفه های شناختی ، انگیزش ، عاطفی و محیطی (مانند پینتریچ ،2004) و یا فرایندهای چرخه ای خودتنظیمی (مانند زیمرمن ،1999) مهم می باشد.
[1]- paris
[2]- Shank
[3]- Lizarragga
[4]- Ashnider
چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش روش یادگیری در حد تسلط
- چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش روش یادگیری در حد تسلط,مبانی نظری وپیشینه پژوهش روش یادگیری در حد تسلط,پیشینه پژوهش روش یادگیری در حد تسلط,مبانی نظری روش یادگیری در حد تسلط,چارچوب مبانی نظری,پیشینه پژوهش,روش یادگیری در حد تسلط
- مشخصات این متغیر:منابع: دارد پژوهش های داخلی و خارجی: دارد کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با
پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق
- پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق
- فهرست فصل اول مقدمه..................................................................................................................... 2 بیان مسأله.....................................................................................................
پژوهش خودتنظیمی
- خودتنظیمی,یادگیری خودتنظیمی,استراتژی تنظیم برنامههای شخصی,مدیریت زمان و سازماندهی,رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی,نظریههای خودتنظیمی
- دانلود پژوهش خودتنظیمی این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد قالب: Word تعداد صفحات: 87 توضیحات: شرح مختصر: خودتنظیمی، پیامدهای ارزشمندی در فرآیند یادگیری، آموزش و حتی موفقیت زندگی دارد و یکی از مفاهیم م
ادبیات نظری تحقیق رسانه های نوین و خودتنظیمی
- ادبیات نظری تحقیق رسانه های نوین و خودتنظیمی
- - تعریف رسانه برای شناخت و معرفت بیشتر درباره یک موضوع بهترین و اولین مرحله تعریف جامع و مانعی از موضوع است از این رو در مقوله رسانه ها ابتدا به تعریف ( رسانه ) یا ( رسانه های عمومی ) می پردازیم ؛ تا حیطه آن ها را به طور کامل مشخص نماییم . رسانه های
کاربرد نسخه نوین هوش آزمای تهران - استانفورد – بینه در راستای تشخیص ناتوانی یادگیری
- کاربرد نسخه نوین هوش آزمای تهران استانفورد بینه ,دانلود هوش آزمای تهران استانفورد بینه,کاربرد نسخه هوش آزمای تهران استانفورد ,نسخه نوین هوش آزمای تهران استانفورد,هوش آزمای تهران استانفورد بینه,تشخیص ناتوانی یادگیری,ناتوانی یادگیری
- دانلود پرسشنامه با موضوع کاربرد نسخه نوین هوش آزمای تهران - استانفورد – بینه در راستای تشخیص ناتوانی یادگیری، در قالب pdf و در 13 صفحه، شامل : قسمتی از متن : از آنجایی که در حیطه سنجش استثنایی به بررسی ویژگیهای روانسنجی ابزارهای روانشناختی در راستای
اقدام پژوهی چگونه می توانم با طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم موثر باشم
- اقدام پژوهی ,چگونه ,می توانم, با طرح سوالات, جذاب , کاربردی ,در افزایش ,سطح یادگیری, دانش آموزانم ,موثر باشم
- فهرست مطالب چکیده. 4 مقدمه. 6 توصیف وضعیت موجود. 6 تعریف برخی از واژه ها و مفاهیم. 7 پیشینه تحقیق. 8 تاثیر استفاده از کاریکاتور و طنز در سوالات امتحانی(سالاری، محسن-1382) 8 یافته های علمی. 8 اصول ارزشیابی. 9 گرد آوری اطلاعات شواهد(1). 13 مصاحبه:. 13
مبانی نظری تدریس و یادگیری با رایانه
- مبانی نظری وپیشینه تحقیق تدریس و یادگیری با رایانه,پیشینه و مبانی نظری تحقیق تدریس و یادگیری با رایانه,مبانی نظری تدریس و یادگیری با رایانه,پیشینه نظری تدریس و یادگیری با رایانه
- پیشینه و مبانی نظری تحقیق تدریس و یادگیری با رایانه توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مور
پاورپوینت درباره مشارکت های مرکزی در یادگیری حرکتی
- پاورپوینت,مشارکت های مرکزی,یادگیری حرکتی
- این محصول در قالب پاورپوینت (power point) و قابل ویرایش در 20 اسلاید تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این پاورپوینت و اطمینان از خرید، مطالب چند اسلاید آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید. لینک دانلود پایین
مبانی نظری یادگیری و تکلیف
- مبانی نظری یادگیری و تکلیف,مبانی نظری تکلیف,مبانی نظری یادگیری و تکلیف,مبانی نظری,یادگیری و تکلیف,یادگیری,تکلیف
- مبانی نظری یادگیری و تکلیف دارای 90 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری 59 صفحه
- فصل دوم پایان نامه راهبردهای یادگیری,مبانی نظری راهبردهای یادگیری,پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری,پیشینه داخلی راهبردهای یادگیری,پیشینه خارجی راهبردهای یادگیری,پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری,پیشینه نظری راهبردهای یادگیری,ادبیات نظری راهبردهای یادگیری,چارچوب نظری راهبردهای یادگیری
- دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید مشخصات فایل تعداد صفحات59حجم102/27 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کام
پاورپوینت نظریه یادگیری کلارک لئونارد هال
- نظریه یادگیری کلارک لئونارد هال,نظریه یادگیری کلارک هال,نظریه یادگیری لئونارد هال,نظریه یادگیری هال,تحقیق نظریه یادگیری کلارک لئونارد هال,مقاله نظریه یادگیری کلارک لئونارد هال,پاورپوینت نظریه یادگیری کلارک لئونارد هال,پایان نامه نظریه یادگیری ,,,
- دانلود پاورپوینت با موضوع نظریه یادگیری کلارک لئونارد هال، در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: مفاهیم نظری عمدهاصل موضوع ۱: حس کردن محیط بیرونی و رد محرک اصل موضوع ۲: کنش متقابل تکانه های حسی اصل موضوع ۳: رفتار ناآموخته اصل موضوع ۴: مجاورت
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق میل به یادگیری و فهمیدن (فصل دوم)
- مبانی نظری وپیشینه تحقیق میل به دانستن و تلاش برای فهمیدن,پیشینه ومبانی نظری پژوهش میل به دانستن و تلاش برای فهمیدن,مبانی نظری میل به دانستن و تلاش برای فهمیدن,مبانی نظری پژوهش میل به دانستن و تلاش برای فهمیدن,پیشینه نظری پژوهش میل به دانستن و تل,
- دانلود در 19 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده. مشخصات محصول: توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کام
تحقیق در مورد یادگیری حركتي
- تحقیق در مورد یادگیری حركتي ,یادگیری حركتي,دانلود تحقیق در مورد یادگیری حركتي ,یادگیری,حركتي
- لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : 10 صفحه قسمتی از متن .doc : یادگیری با توجه به تعریفی که از یادگیری میشود و آن را تغییرات کم و بیش دائمی رفتار در نتیجه تجربه میدانند،
آشنایی با نظریههای یادگیری و تاثيرات محبت و تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان
- آشنایی با نظریههای یادگیری و تاثيرات محبت و تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان
- فرمت فایل: word تعداد صفحات: 31 تداعی گرایی (Associationism) تداعی سنت گرایی از ارسطو فیلسوف یونانی باقی مانده است که در اواخر قرن نوزده و در اوایل قرن بیستم بصورت علمی و با عنوانهای شرطی سازی ، نظریههای محرک - پاسخ و رفتار گرایی در آزمایشهای پاولف (
ناتوانی یادگیری 18 ص
- ناتوانی یادگیری 18 ص,ناتوانی یادگیری,یادگیری
- فهرست مطالب عنوان صفحه مقدمه ........................ 1 تعریف ........................ 4 انواع ناتوانی های یادگیری .... 6 عوامل بروز اختلالات یادگیری .... 6 تشخیص ........................ 12 مراحل درمان .................. 14 فهرست منابع .............
پیشینه ومبانی نظری خودتنظیمی
- پیشینه ومبانی نظری خودتنظیمی
- فهرست مطالب : خودتنظیمی : 3 - 3 - 1 ) خود تنظیمی رفتار : ویژگی یادگیرندگان خودنظم جو : نظریهها و الگوهای یادگیری خودتنظیمی : نظریه زیمرمن : جدول2 - 1 : راهبردهای یادگیری خودتنظیمی زیمرمن و مارتینزپونز ( 1986 ) نظریه ویگوتسکی : نظریه بندورا : الگوی پی